نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

«إِنَّ هَذَا القُرآنَ یَهدِی لِلَّتِی هِیَ اَقوَمُ.»=البته این قرآن به راهی هدایت می کند که آن استوارترین است.

 

«إِنَّ »= از حروف مُشبَّهةٌ بالفعل،«هَذَا»=اسم إِنَّ ومنصوب محلاًّ،«القُرآنَ»= عطف بیان ومنصوب به اعراب اصلی و ظاهری،«یَهدِی»=خبر(جمله فعلیه) ومرفوع محلاًّ،شامل فعل وفاعل ضمیر مستتر هُوَ فاعل،«لِلَّتِی»= جارومجرور و مجرور به اعراب محلِّی،«هِیَ اًقوَمُ»=جمله صله ومحلی از اعراب ندارد.«هِیَ»=مبتدا ومرفوع محلاًّ،«اَقوَمُ»= خبر (مفرد جامد) ومرفوع به اعراب اصلی وظاهری است.




:: موضوعات مرتبط: آیات قرآن , ترکیب , ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

پس از این همه مطالعه و گرفتاری وخستگی بد نیست،گشت وگذاری به یکی از زیباترین شهرهای جهان داشته باشیم اصفهان شهری باستانی در مرکز ایران است که به فاصله ۴۲۰ کیلومتری جنوب تهران، پایتخت ایران، قرار دارد. شهر اصفهان، مرکز استان اصفهان و نیز مرکز شهرستان اصفهان است، و در فرهنگ ایرانی به «نصف جهان» مشهور شده‌است. به لحاظ جمعیت بعد از تهران و مشهد سومین شهر بزرگ ایران می‌باشد. این شهر طبق سرشماری نفوس و مسکن، در سال ۱۳۸۵، ۱٬۵۸۳٬۶۰۹ نفر جمعیت داشته‌است. این شهر از دیر باز از مهمترین مراکز شهر نشینی در فلات ایران بوده‌است. بناهای تاریخی متعددی در شهر وجود دارد که تعدادی از آنها بعنوان میراث تاریخی در یونسکو به ثبت رسیده‌است.



:: موضوعات مرتبط: زنگ تفریح , ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

1-کمال گرایی یا ایده آل بودن(شخص دوست دارد همیشه جزء برترین ها باشد.)

2-نداشتن آمادگی قبلی(شخص به خاطر مطالعه ناکافی و یا برنامه ریزی منظم یا ضعف بنیه علمی دچاراضطراب می شود.)

3-ترس از دست دادن موقعیت خویش در خانواده.

4-فشار بیش از حد والدین(تذکرات مکرَّر والدین برای مطالعه بیشتر فرزند، او را دچار اضطراب می کند.)

5-والدین مضطرب(گاهی اوقات والدین مستقیماً چیزی درباره اضطراب امتحان نمی گویند، اما خودشان در زندگی مضطربند. فرزند اضطراب والدین را درونی می کند و روی مسؤولیت اصلی خویش یعنی درس خواندن متمرکز می کند.)

6-رقابت(دانش آموزی که در کلاس یا بین اقوام ودوستان خود،نوعی احساس رقابت با آنان دارد.)

7-رفتار معلم ومدرسه در جلسه امتحان(سختگیری و مقررات سخت ونامطلوب سرجلسه امتحان،این که معلم و ناظر امتحان با بیان مطالبی یا مقرراتی اضطراب را در دانش آموز ایجاد می کند.)

8-مقایسه کردن(والدینی که فرزند خویش را بادیگران مقایسه می کنند و یا تاکید بر موفقیت دیگران وضعف فرزند خویش دارند.)

9- وعده نامناسب دادن(والدینی که پاداش یا امکان مناسبی را به شرط کسب نمرات برتر به فرزند خویش می دهند، احساس از دست دادن پاداش در نظر گرفته شده نوعی اضطراب برانگیز است.)



:: موضوعات مرتبط: مشاوره , ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

« لَکِنَّکَ تُغَرِّدُ و َ لاتَعمَلُ عَمَلاً.»=اما تو آواز می خوانی وکاری انجام نمی دهی.

«لَکِنَّ »= از حروف مُشبَّهةٌ بالفعل،«کَ»= اسم لَکِنَّ ومنصوب محلاًّ،«تُغَرِّدُ »= خبر لَکِنَّ (جمله ی فعلیه ) مرفوع به اعراب محلِّی، شامل فعل وفاعل ضمیر مستتر انتَ فاعل،«وَ»= حرف عطف،«لاتَعمَلُ ...  »= معطوف ومرفوع به تبعیت و اعراب محلِّی،«لاتَعمَلُ»= فعل وفاعل ضمیر مستتر انتَ فاعل،«عَمَلاً»= مفعولٌ به ومنصوب به اعراب اصلی وظاهری است.



:: موضوعات مرتبط: ترکیب , ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

لطفاً این اسم ها را تجزیه کنید،سپس با پاسخ صحیح مقایسه کنید واشکالات احتمالی خود را برطرف کنید. بسیارممنونم.

الإنسان،رِزقاً،النِّعَم،الإلَهِیَّة،المَواهِب،الطَّبِیعِیَّة،الکَرِیم،خَاتِم،الأوصِیاء.



:: موضوعات مرتبط: تجزیه اسم , ,
:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 53
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل



:: موضوعات مرتبط: زنگ تفریح , ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل
درمیان دانش پژوهان ودانش آموزان و حتّی دانشجویان ودیگرافراد گاهی اضطراب موجب ضایعات روحی وجسمی می گردد.ازاینرو درچند بخش نشانه های اضطراب سازنده ومشکل آفرین و علل آن وراه های کاهش آن در چند بخش تقدیمتان می گردد.امیداست برای شما ای گرامی مفید واقع گردد.

نشانه های اضطراب سازنده

1-دانش آموز علاوه برنشان دادن حساسیّت مناسب به درس،روند زندگی معمولی خویش را ادامه می دهد. مثل: خوردن،خوابیدن و حرف زدن با خانواده.

2- دانش آموز هنگام مطالعه نوعی از هیجان مثبت دارد.

3-بیشترین وقت خود را برای خواندن درس صرف می کند نه همه ی وقت خویش را .




:: موضوعات مرتبط: مشاوره , ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

هرگاه «لَمَّا» بر سر فعل مضارع بیاید،حرف عامل و جازمه می باشد و معنای فعل مضارع را به ماضی نقلی منفی تبدیل می کند وخودش معنای هنوزمی دهد.مانند:«لَمَّا تُؤمِنُوا»= هنوز ایمان نیاورده اید.

وهرزمانی که«لَمَّا» برسرفعل ماضی بیاید،اسم وظرف زمان ومفعولٌ فیه و به معنی زمانیکه می باشد.مانند: «لَمَّا جَاءَ مُوسَی »= هنگامیکه موسی آمد.



:: موضوعات مرتبط: نکته ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

« أنَا خَاتِمُ الأوصِیاءِ،بِی یَدفَعُ البَلاءُ عَن أهلِی و شِیعَتِی. »(دعوت راوندی؛ص:207،ح:563) = من آخِرین جانشین پیامبرخداهستم،فقط بوسیله من از آشنایان وپیروانم بلاء وفتنه برطرف می شود.

   «أنَا»=مبتدا ومرفوع محلاًّ،«خَاتِمُ»=خبر(مفردمشتق)ومرفوع به اعراب اصلی وظاهری،«الأوصِیاءِ»=مضافٌ إلیه ومجرور به اعراب اصلی وظاهری،«بِی»=جارومجرورومجروربه اعراب محلِّی ((این جارومجرور به خاطر حصر بر فعلش مقدم شده است.)) «یَدفَعُ»=فعل، «البَلاءُ»= فاعل ومرفوع به اعراب اصلی وظاهری،«عَن أهلِی» =جارومجرور ومجرور به اعراب تقدیری «ی»=مضافٌ إلیه ومجرور محلاًّ، «وَ»=حرف عطف،«شِیعَتِی»= معطوف ومجرور به تبعیت واعراب تقدیری،«ی»=مضافٌ إلیه ومجرور به اعراب محلِّی است.



:: موضوعات مرتبط: ترکیب , حدیث , ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

« هُؤُلاءِ النَّاسُ یُکرِمُونَنِی لأنَّنِی أصِیدُ لَهُم.»=این مردم مرا گرامی می دارند زیرا من برایشان صید می کنم.

«هَؤُلاءِ» =مبتدا ومرفوع به اعراب محلِّی، «النَّاسُ» =عطف بیان ومرفوع به تبعیت واعراب اصلی وظاهری، «یُکرِمُونَنِی» =خبر(جمله فعلیه) ومرفوع به اعراب محلِّی شامل فعل وفاعل ضمیربارز«و» فاعل ،«ن»= نون وقایه و «ی» مفعولٌ به ومنصوب محلاًّ، «لأنَّ» =ازحروف مُشبَّهةٌ بالفعل، «ن» =نون وقایه، «ی» =اسم حروف مُشَبَّهةٌ بالفعل ومنصوب محلاًّ، «اَصِیدُ ... » =خبرأنَّ (جمله فعلیه) و مرفوع به اعراب محلِّی وشامل فعل و فاعل ضمیر مستتر أنا فاعل و لَهُم جارو مجرور و مجرور به اعراب محلِّی است.



:: موضوعات مرتبط: ترکیب , ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل
     تركيب: « انّ القرآن الکریم قد عدّ المواهب الطبیعیّة و النّعم الالهیّة رزقا للانسان.»=البته قرآن کریم بخشش های طبیعی و نعمت های الهی را روزی انسان برشمرده است.
 
«إنَّ»=ازحروف مُشبَّهةٌبالفعل،«القُرآنَ»= اسم إنَّ و منصوب به اعراب اصلی وظاهری،«الکَرِیمَ» =صفت و منصوب به تبعیت واعراب اصلی و ظاهری ، «قَدعَدَّ ... » =خبر اِنَّ (جمله فعلیه ) و مرفوع بهاعراب محلِّی، شامل فعل وفاعل ضمیر مستتر هُوَ فاعل ،«المَوَاهِبَ»=مفعولٌ به اول ومنصوب به اعراب اصلی و ظاهری، «الطَّبِیعِیَّةَ»=صفت ومنصوب به تبعیت واعراب اصلی وظاهری،«وَ» = حرف عطف ، «النِّعَمَ» =معطوف ومنصوب به تبعیت واعراب اصلی وظاهری،«الإلَهِیَّةَ»=صفت ومنصوب به تبعیت واعراب اصلی وظاهری، «رِزقاً»=مفعولٌ به دوم ومنصوب به اعراب اصلی وظاهری، «لِلإنسَانِ» = جارومجرور ومجرور به اعراب اصلی وظاهری است.




:: موضوعات مرتبط: ترکیب , ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

از پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله چنين روايت شده:

« مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ اِمامَ زَمانِه ماتَ ميتَةَ الْجاهِلِيَّةِ.»« هركس بميرد و امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهليت (وكفر) از دنيا رفته است.»

بحار الانوار ج 23 «باب وجوب معرفة الامام» ص 89 حديث 35 و از كتب اهل سنّت: شرح مقاصد تفتازانى، ج 5 ص 239، «الفصل الرابع فى الإمامة» منشورات شريف رضى.

فعل معني نوع وزمان صيغه تعداد
حروفش
لازم
متعدي
معلوم
مجهول
معرب
مبني
جنس حروفش
مَاتَ مرد ماضي ساده للغائب ثلاثي
مجرد
لازم معلوم مبني
برفتح
معتل،اجوف
لَمْ يَعْرِفْ نشناخت ماضي منفي للغائب ثلاثي
مجرد
متعدِّي معلوم معرب
مجزوم
صحيح وسالم

منظور از معرفت و شناخت امام زمان، تنها دانستن نام و نام پدر و حسب و نسب او نيست، زيرا بعضى از كفار و دشمنان او نيز به اين مقدار او را مى شناسند. بلكه اين است كه او را امام بداند و اطاعت او را بر خود واجب شمارد و به ولايت او اعتراف و اقرار داشته باشد.



:: موضوعات مرتبط: تجزیه فعل , حدیث , ,
:: بازدید از این مطلب : 907
|
امتیاز مطلب : 54
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

« وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ.سوره إسْراء:82 »=واز قرآن آنچه را که شفاء وبهبودی ورحمتی برای مؤمنان است نازل می کنیم.

وَ :حرف عطف، نُنَزِّلُ :فعل وفاعل ضمير مستتر نَحْنُ فاعل، مِنَ الْقُرْآنِ :جارومجرور ومجرور به اعراب اصلي وظاهري، مَا :مفعولٌ به ومنصوب به اعراب محلِّي، هُوَ شِفَاءٌ :جمله ي صله شامل هُوَ :مبتدا ومرفوع محلاًّ،شِفَاءٌ : خبر (مفردجامد)ومرفوع به اعراب اصلي وظاهري، وَ : حرف عطف، رَحْمَةٌ :معطوف ومرفوع به تبعيت واعراب اصلي وظاهري، لِلْمُؤْمِنِينَ :جارو مجرور و مجرور به اعراب فرعي وظاهري است.



:: موضوعات مرتبط: آیات قرآن , ترکیب , ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 54
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

معمولا برای همه ي ما پیش آمده که در دوران خاصی از زندگی دچار ناراحتی و هجوم افکار منفی می‌شویم که گاه توان ما را زایل ساخته و اجازه نمی‌دهد بتوانیم از زمان و لحظات خود استفاده کنیم.

در واقع این طرز فکر ما درباره رویدادهای زندگی است که تاثیر تعیین‌کننده‌ای بر نوع احساس ما درباره آنها دارد. بنابراین اگر بتوانیم طرز فکر خود را تغییر دهیم، احساس ما هم تغییر خواهد کرد و می‌توانیم لذت‌ بیشتری را تجربه کنیم. گاهی به علت نداشتن آگاهی لازم، ترس وجودمان را دربرمی‌گیرد، دچار اضطراب می‌شویم و سردرگم می‌مانیم که چگونه باید با این احساسات خود کنار بیاییم. مثلا وقتی شما از سخن گفتن در میان جمع نگرانید و از آن دوری می‌کنید، دلیلش آن است که توانایی‌اش را ندارید ولی هنگامی که خود را از این لحاظ توانا ساختید، می‌بینید که چگونه می‌توانید بر ترس خود غلبه کنید و به خوبی در جمع سخن بگویید.در واقع احساسات شما نتیجه افکار شماست، بنابراین اگر نگران یا افسرده هستید، با احساسات مخرب خود درگیر نشوید، بلکه افکارتان را تغییر دهید تا احساسات ناخوشایند کم‌کم از بین بروند.




:: موضوعات مرتبط: مشاوره , ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

ه گزارش سلامت نیوز  همچنین فعالیت بدنی برای بهبود اختلال بیش فعالی و عدم تمرکز ذهنی کودکان نیز بسیار مفید است. نتایج مطالعات اخیر نشان داده است کودکانی که قبل از رفتن به سر کلاس درس 15 تا 45 دقیقه می دوند و فعالیت بدنی دارند، میزان جنب و جوش و بی قراری آن ها در کلاس درس به نصف کاهش می یابد. در اغلب افراد اخلاق و رفتار 2 تا 4 ساعت پس از ورزش هموار و آرام می ماند.



:: موضوعات مرتبط: مشاوره , ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

سلامت نیوز:یك روان‌پزشك گفت: والدین نباید با اعمال فشار روحی بر فرزندان و انتظار بی‌جا از آن‌ها باعث ایجاد استرس در زمان امتحانات شوند.

دكتر عارفه مبشر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: اضطراب یعنی نگرانی برای آینده كه می‌تواند به دو صورت مثبت و منفی بروز كند. یك نوع اضطراب، موثر است و موجب می‌شود دانش‌آموز برای مطالعه درس‌ها برنامه‌ریزی منظمی داشته باشد، این درحالیست كه نوع مخرب استرس و اضطراب می‌تواند موجب كاهش تمركز دانش‌آموز و اختلال در خواب آن‌ها شود.



:: موضوعات مرتبط: مشاوره , ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

« لَکِنَّ » =حرف عامل واز حروف مُشَبَّهةٌ بالفعل و منصوب کننده مبتدا به عنوان اسمش می باشد .اين حرف آخرین حرفش متحرِّک و دارای تشدید می باشد.و « لَکِنْ » =حرف عطف و غیرعامل است و معنای هر دو ی آنها(( امَّا )) می باشد .راه شناسایی وتشخیص این دو حرف این است که «لَکِنَّ» عامل وحرف مُشَبَّهةٌ بالفعل حرف آخرین حرفش متحرِّک و دارای تشدید می باشد.وامَّا «لَكِنْ» آخرين حرفش ساكن است.



:: موضوعات مرتبط: نکته ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

« قَالَ الصَّقْرُ لِلْبُلْبُلِ: هَذَا أمْرٌ وَاضِحٌ.»=باز شکاری به بلبل گفت:این مسأله ی روشنی است.

« قَالَ  » =فعل، « الصَّقْرُ » = فاعل ومرفوع به اعراب اصلی وظاهری،«  لِلْبُلْبلِ »=جارومجرور و مجرور به اعراب اصلی وظاهری،« هَذَا أمْرٌ وَاضِحٌ »=مفعولٌ به ومنصوب به اعراب محلِّی،« هذَا  » مبتدا ومرفوع محلاًّ، « أمرٌ  »= خبر (مفرد جامد) مرفوع به اعراب اصلی وظاهری، « وَاضِحٌ »=صفت ومرفوع به تبعیت واعراب اصلی وظاهری است.



:: موضوعات مرتبط: ترکیب , ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل
حرف نوع حرف عامل/
غیرعامل
نوع عمل نوع بناء برسر؟ معنی
لَکِنَّ حرف مُشبَّهةٌبالفعل عامل مبتدارا منصوب
وخبررامرفوع می کند
مبنی بر
فتحه
جمله
اسمیه
اما
اِنَّ حرف مُشبَّهةٌبالفعل عامل مبتدارا منصوب
وخبررامرفوع می کند
مبنی بر
فتحه
جمله
اسمیه
البته
اَنَّ حرف مُشبَّهةٌبالفعل عامل مبتدارا منصوب
وخبررامرفوع می کند
مبنی بر
فتحه
جمله
اسمیه
که،اینکه
لا در
لاتنطقُ
حرف نفی غیرعامل عمل ندارد مبنی بر
سکون
غالبا
فعل
منفی
میکند


:: موضوعات مرتبط: تجزیه حرف , ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل
فعل معنی نوع وزمان صیغه تعدادحروفش لازم/
متعدِّی
معلوم/
مجهول
معرب/
مبنی
جنس حروفش
يَحْمِلُ حمل مي كند مضارع للغائب ثلاثي مجرَّد متعدِّي معلوم معرب صحيح وسالم
لاتَنْطِقُ سخن نميگوئي مضارع منفی للمخاطب ثلاثی مجرَّد لازم معلوم معرب صحیح و سالم
أتَعَجَّبُ تعجُّب میکنم مضارع للمتکلِّم وحده ثلاثی مزید باب تَفَعُّل لازم معلوم معرب صحیح وسالم
یُکرِمُونَ گرامی می دارند مضارع للغائِبِینَ ثلاثی مزید، باب إفعال متعدِّی معلوم معرب صحیح وسالم


:: موضوعات مرتبط: تجزیه فعل , ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()