نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

« إِلَهِي قَدْسَتَرْتَ عَلَيَّ ذُنُوباًفِي الدُّنْياوَأنَااَحْوَجُ إِلَي سَتْرِهَافِي الاُخْرَي! »=خدای من برمن در دنیا گناهانی را پوشانده ای درحالیکه من به پوشاندن آنها در آخرت نیازمندترم!
   « إِلَهِي »=منادای مضاف ومنصوب به اعراب تقدیری،« ي »=مضافٌ الیه ومجرور محلاًّ،« قَدْسَتَرْتَ »=فعل وفاعل ضمیربارز«تَ» فاعل ومرفوع محلاًّ،« عَلَيَّ »=جارومجرورو مجرور به اعراب محلِّی،« ذُنُوباً »=مفعولٌ به ومنصوب به اعراب اصلی وظاهری،« فِي الدُّنْيا »=جارومجرورو مجرور به اعراب تقدیری،« وَ »=واو حالیه،« أنَااَحْوَجُ إِلَي سَتْرِهَا فِي الاُخْرَي »=جمله ی حالیه ومنصوب محلاًّ،« أنَا »=مبتدا ومرفوع محلاًّ،« اَحْوَجُ »=خبر(مفردجامد)و مرفوع به اعراب اصلی وظاهری،« إِلَي سَتْرِ »=جارومجرورو مجرور به اعراب اصلی وظاهری،« هَا »=مضافٌ الیه و مجرورمحلاًّ،« فِي الاُخْرَي »= جارومجرورو مجرور به اعراب تقدیری است.



:: موضوعات مرتبط: ترکیب , ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 68
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل
« قَالَ(علیه السَّلامُ) :لِلسَّلَامِ سَبْعُونَ حَسَنَةً تِسْعٌ وَ سِتُّونَ لِلْمُبْتَدِئِ وَ وَاحِدَةٌ لِلرَّادِّ.»=امام حسین علیه السلام فرمودند:سلام هفتاد حسنه (ثواب) دارد شصت و نه ثواب براى سلام‏كننده و يكى از آن جواب گوينده است.(تحف العقول)
« لِلسَّلَامِ »=خبرمقدم(شبه جمله)ومرفوع محلاًّ،« سَبْعُونَ »=مبتدای مؤَخَّر ومرفوع به اعراب فرعی وظاهری، « حَسَنَةً »=تمییز عددی(مفرد) ومنصوب به اعراب اصلی وظاهری،« تِسْعٌ وَ سِتُّونَ »=مبتدا ومرفوع ،« لِلْمُبْتَدِئِ » = خبر(شبه جمله) ومرفوع محلاًّ،« وَ »=حرف عطف،« وَاحِدَةٌ »=مبتدا ومرفوع به اعراب اصلی وظاهری،« لِلرَّادِّ»= خبر(شبه جمله)  و مرفوع محلاًّ.




:: موضوعات مرتبط: ترکیب , ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

« فَاْرَتَانِ تَتَكَلَّمَانِ فِي مَخْزَنٍ .»=دوموشی در انباری صحبت می کنند.

« فَاْرَتَانِ »=مبتدا ومرفوع به اعراب فرعی وظاهری،« تَتَكَلَّمَانِ »=خبر(جمله ی فعلیه) ومرفوع به اعراب محلِّی، وفعل وفاعل ضمیربارز«ا» فاعل ومرفوع محلاًّ، فعل مضارع مرفوع به ثبوت «ن»،« فِي مَخْزَنٍ »=جارومجرور و مجرور به اعراب اصلی وظاهری است.



:: موضوعات مرتبط: ترکیب , ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

براي يادگیری دقیق تر و عمیق تر اعراب فعل مضارع بهره گیری از جدول زیر توصیه می شود.

 

فعل مضارع اعراب آن علت آن
اعراب
نشانه ی
اعراب
نوع اعراب معنی صیغه
تَتَکَلَّمَانِ مرفوع نیامدن ناصبه و
جازمه برسرش
ثبوت «نون»
اعراب
فرعی وظاهری صحبت می کنند للغَائِبَتَینِ
لایَعلَمُونَ مرفوع آمدن لای نافیه
برسرش
ثبوت «نون»
اعراب
فرعی وظاهری نمی دانند للغَائِبِینَ
یُکَلِّمُ مرفوع نیامدن ناصبه و
جازمه برسرش
ضمّه اصلی وظاهری صحبت می کند للغَائِب
لَن تَنَالُوا منصوب آمدن«لن»ناصبه
برسرش
حذف «نون»
اعراب
فرعی وظاهری هرگزبدست
نخواهید آورد
للمُخاطَبِینَ
اَن تَنصُرَ منصوب آمدن«اَن» ناصبه
برسرش
فتحه اصلی وظاهری اینکه کمک کنی للمخَاطَب




:: موضوعات مرتبط: اعراب فعل مضارع , ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

« لايَجْعَلُ النَّاسُ فِي الْمَخَازِنِ شَيْئاً لِذِي الْحَاجَةِ.»=مردم در انبارها چیزی برای فرد نیازمند نمی گذارند.

« لايَجْعَلُ »=فعل مضارع ومرفوع به اعراب اصلی وظاهری،« النَّاسُ »=فاعل ومرفوع به اعراب اصلی وظاهری،« فِي الْمَخَازِنِ »=جار ومجرور و مجرور به اعراب اصلی وظاهری،« شَيْئاً »=مفعولٌ به و منصوب به اعراب اصلی وظاهری،«  لِذِي »=جارومجرور و مجرور به اعراب فرعی وظاهری به دلیل اینکه از اسماء خمسه می باشد،اعرابش فرعی است ونشانه ی جرّ درآن «ی» می باشد،« الْحَاجَةِ »=مضافٌ الیه ومجرور به اعراب اصلی وظاهری است.



:: موضوعات مرتبط: ترکیب , ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

ای دوست عزیز! ناامیدی یا امیدواری، من می گم اگه آدم ناامید باشه و یه ذره بخواد حرفهای ناامیدکننده و منفی بزنه یواش همونی میشه که داره فکرمی کنه. یواش یواش به مسائل منفی روی می آره ومیشه یکی از همون بد بین هایی که دور و برما به وفور یافت می شن. من نمی گم تو یه آدم خوش بین باش. من میگم به جای بدبینی؛ واقع بین باش واز نیروهای وجودی خودت خوب استفاده کن. برو ... برو دست به کار شو. خدا قوت پهلوان! در واقع این می بایست هنگام مطالعه اولیه انجام می گردید. یه یا علی بگو و شروع کن...

مشکلات؛نردبان ترقی:



:: موضوعات مرتبط: مشاوره , ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

قواعد عمومی عربي:1- صرف : تجزيه (ألتَّحليل الصَّرفيّ) : بررسي ويژگيهاي فردي يك كلمه خارج از جمله.

2- نحو: تركيب ( ألإعراب ) : شناخت نقش و موقعيت يك كلمه در جمله .

اولین گام تجزیه شناخت نوع کلمه است.

اقسام كلمه:1- اسم: + معناي مستقل دارد. -  زمان ندارد.شامل:1) مصدر: كِتَابَۀ ، ضَحْك ،إحسان .2) غير مصدر: بَاب ،مِفْتَاح ، عَلِیّ.2- فعل: + معنای مستقل دارد. + زمان دارد .3-- معناي مستقل ندارد. - زمان ندارد. مانند:مِنْ ،اِلي .مثال:«جِئْتُ مِنَ الثَّانَوِيَةِ اِلي بَيْتِكِ.» چنانچه ملاحظه می فرمایید،«مِنْ» برآغاز مكاني و«إلی» بر انتهاي مكاني دلالت می کنند.«ألثَّانویۀ» به معنی دبیرستان است.

مهمترين نشانه هاي ظاهري اسم

1-      ال +إسم: ألکتاب.

2-       إسم+ تنوين :کتابٌ.

3-       إسم+ ۀ: کِتابَۀ.

4-       إسم+ اء: صحراء،البته به جز سه کلمه درکتابهای درسی شما که آخرین حرف آنها«الف ممدوده» میباشد و فعل هستند:

جاء= آمد،شاء= خواست، یشاء= می خواهد.

5-      حروف جر+إسم( مهمترين حروف جر : بِـ . فِي . اِلي . مِنْ . عَنْ . كَـ . لِـ .) : بسم اللّه الرَّحمن الرَّحیم.

6-      اضافه ( مضاف و مضاف اليه واقع شدن):هَذَا کتابُ سعیدٍ.  کتابُ مضاف و سعیدٍ مضافٌ إلیه می باشند.هم مضاف وهم مضافٌ إلیه اسم می باشند.

7-      مي تواند منادي واقع شود: یا مُجِیبَ الـدَّعَواتِ.

8-      مي تواند هم مبتداء و هم خبر واقع شود. سعیدٌ جَالِسٌ .

مهمترين نشانه هاي ظاهري فعل

 

1-      قد + فعلقَدْ أفلَحَ مَنْ زَکَّیهَا.»

2-      سَ يا سَوفَ + فعلسَوفَ یُعْطِیکَ فَتَرضَی.»

3-      فعل+ ت (تاي ساكنه تأنيث در انتهاي فعل و در ميان جمله ): «عَلِمَتْ نفسٌ مَاقَـدَّمَتْ وَ أخَّرَتْ

4-      أَتَينَ + فعل: «سَنُقْرِئُکَ فلاتَنسَی

5-      فعل+ ضماير متصل رفعي ( ا . و . نَ . تَ . تُما . تُمْ . تِ . تُنَّ . تُ . نَا . ي ): «أرَاَیْتَ الَّذِی یُکَذِّبُ بِالدِّینِ.»

6-      حروف جازمه (لَم،لَمَّا،لای نهی،لِـ لام أمر،إنْ و...)+ فعل : «فَلْیَنْظُرِ الإنسانُ مِمَّ خُلِقَ.»

7-      حروف ناصبه (أنْ،لَنْ، کَی،إذَنْ، لِـ، حَتَّی)+ فعل : «لَنْ تَنَالُوا الْبِـرَّ حَتَّی تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ.»

8-       فعل+ نون تاكيد «لاتَحْسَبَـنَّ.»

:: موضوعات مرتبط: قواعد , ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

1-تَرْجِمِ الْعِبَارَاتِ التَّالِيَةَ اِلَي الْفَارْسِيَّةِ بِعِبَارَاتٍ مَألُوفَةِ:(5)

1) ألعِلمُ وَ الدِّينُ جَنَاحَانِ للإنسانِ لايقدِرُ عَلَي الطَّيرَانِ ألاَّ بِهِمَا.

 2)جَعَلَ القَمَرَ فِي السَّمَوَاتِ نُوراً وَجَعَلَ الشَّمسَ سِرَاجَاً.

 3)وَتَرَي الجِبَالَ تَحسَبُهَا جَامِدَةً وَ هِي تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابُ.

 4)أيهَا الزَّاهِدُ! إِلَي مَتَي تَعبُدُ فِي مَسَاجِدَ وَ مَعَابِدَ فِي هَذَهِ الدُّنيا وَ تَترُکُ  لَذَّاتِهَا؟!

  5)لاتَصحَبُوا أهلَ البِدَعَ وَ لاتُجَالِسُوهِمﹾ.

 2- تَرْجِمِ الْكَلِمَاتِ التَّالِيَةَإِلَي الْفَارْسَيَةِ.(2)

  قاصِم:   ...             ثَقب:   ...                            سِرٌّ غَامِضٌ:   ...           ضَوﹾءُ الشَّمس:   ...

 3-تَرْجِمِ الْكَلِمَاتِ التَّالِيَةَإِلَي الْعَرَبَِيَةِ.(1)

  سخن گفت:                                                   نامه:

 4-إجعَلﹾ فِي الفَراغِ الکَلِمَةَ المُنَاسِبَةَ لِلْعِبَارَاتِ التَّالِيَةَ.(2)

                           (نور، القمر، غامِض، سِراج)

    1) ألشَّمسُ   ...  وَ القَمَرُ   ...        .

    2)  ...       کَوکَبٌ هَامِدٌ.

    3) فِي الحَياةِ سِرٌّ    ...    لِتَنَبُّهِ الإنسانِ.

 5- عَين ألأسماءَ المَمنوعَةَ مِنَ الصَّرفِ وَ نوعَ أعرَابِها فِي العبارات التَّالِيةِ.(2)

1) أرسَلنَا إِلَي فرعَونَ رَسُولاً.

2) ألَيسَ اللَّهُ بِأعلَمَ بِالشَّاکِرِينَ.

3) وَ زَينَّا السَّمَاءَ الدُّنيا بِمَصَابِيحَ.

4)ألسَّلامُ عَلَي فاطِمَةَ.

 6- عَين الکَلِماتِ الَّتِي لَهَا عَلامَاتٌ فَرعِيةٌ ثُمَّ نَوعَ إعرابِهَا.(4)

   1) لاتُبطِلُوا صَدَقَاتِکُمﹾ بِالمَنِّ.

    2) لَقَدﹾ کَانَ فِي يوسُفَ و إِخوَتِهِ لِلسَّائِلِينَ.

    3)سَاعِدﹾ أخَاکَ.

 7- صَحِّحِ الأخطَاءَ مَعَ بَيانِ السَّبَبِ.(4)

   1) يذهَبُ کَثِيرٌ مِنَ المُسلِمُونَ فِي ذُو الحِجَّةِ إِلَي مَکَّةِ المُکَرَّمَةِ.      

   2)إِحتَرِمِ المُدَرِّسَاتَ.



:: موضوعات مرتبط: نمونه سؤال , ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

« أللِّسَانُ جِرْمُهُ صَغِيرٌ وَ جُرْمُهُ كَبِيرٌ.»=زبان اندازه اش  کوچک و گناهش بزرگ است.

« أللِّسَانُ »=مبتدا ومرفوع به اعراب اصلی وظاهری،« جِرْمُهُ صَغِيرٌ »=خبر(جمله اسمیه) ومرفوع به اعراب محلِّی،« جِرْمُ »=مبتدای دوم ومرفوع به اعراب اصلی وظاهری،« هُ »=مضافٌ الیه ومجرور محلاًّ،« صَغِيرٌ »=خبر (مفردمشتقّ)برای مبتدای دوم ومرفوع به اعراب اصلی وظاهری،« وَ »=حرف عطف،« جُرْمُهُ كَبِيرٌ »=معطوف و مرفوع به تبعیت واعراب محلِّی،« جُرْمُ »=مبتدا ومرفوع به اعراب اصلی وظاهری،« هُ »=مضافٌ الیه ومجرور محلاًّ،« كَبِيرٌ »=خبر (مفردمشتقّ)و مرفوع به اعراب اصلی وظاهری است.



:: موضوعات مرتبط: ترکیب , ,
:: بازدید از این مطلب : 2355
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

زيبايي هاي جزيره بالي (عكس)

بالی جزیره خدایان، جزیره کوچکی از بزرگترین مجمع الجزایر جهان یعنی کشور اندونزی است. این جزیره دو اقیانوس آرام و هند را به هم پیوند داده است و در نتیجه این وصلت خود از آب و هوای بسیار متفاوتی برخوردارگردیده است و مثل بسیاری از جزایر دیگراندونزی، دنیای مخصوص به خودش را دارد. دنیائی که این نام این جزیره را در فهرست برترین مقاصد توریستی جهان قرار داده است. این جزیره جمعیتی حدود سه میلیون نفر داشته که قریب به اتفاق ساکنان آن اهل اندونزی هستند اما در سالهای اخیر بدلیل رشد فراوان صنعت توریست بسیاری ازاسترالیا و اروپا هم به این جزیره مهاجرت نموده و در بالی کار و زندگی می کنند.



:: موضوعات مرتبط: زنگ تفریح , ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل
فعل معني نوع وزمان صيغه تعداد
حروفش
لازم
متعدي
معلوم
مجهول
معرب
مبني
جنس
حروفش
تَتَكَلَّمَانِ صحبت مي كنند مضارع للغَائِبَتَينِ ثلاثي مزيد
باب تَفَعُّل
لازم معلوم معرب صحيح وسالم
اُذْكُرُوا يادكنيد امرحاضر للمخاطبِينَ ثلاثي مجرد متعدي معلوم مبني بر
حذف ن
صحيح وسالم
اَذْكُرُ ياد مي كنم مضارع للمتكلِّم
وحده
ثلاثي مجرد متعدي معلوم معرب صحيح وسالم
اُشْكُرُوا شكركنيد امرحاضر للمخاطَبِينَ ثلاثي مجرد لازم معلوم مبني بر
حذف ن
صحيح وسالم
قَدْخَابَ زيان كرده است ماضي
نقلي
للغائب ثلاثي مجرد لازم معلوم مبني بر
فتح
معتلّ و
اجوف


:: موضوعات مرتبط: تجزیه فعل , ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل
فعل معنی نوع و
زمان
صیغه تعداد
حروفض
لازم
متعدی
معلوم
مجهول
معرب
مبنی
جنس
حروفش
اِرحَمِی رحم کن امرحاضر للمخاطبة ثلاثی مجرد متعدی معلوم مبنی بر
حذف ن
صحیح و سالم
سَجَرَت روشن کرد ماضی
ساده
للغائبة ثلاثی مجرد متعدی معلوم مبنی بر
فتح
صحیح وسالم
لَعِبَ بازی کرد ماضی
ساده
للغائب ثلاثی مجرد لازم معلوم مبنی بر
فتح
صحیح وسالم
عَرَفَت شناخت ماضی
ساده
للغائبة ثلاثی مجرد متعدی معلوم مبنی بر
فتح
صحیح وسالم
اَشعَلُوا روشن کردند ماضی
ساده
للغائِبِینَ ثلاثی مزید
باب افعال
متعدی معلوم مبنی بر
ضم
صحیح وسالم


:: موضوعات مرتبط: تجزیه فعل , ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل
همه فعالیت های انسان برای توفیق،نیازمند تمرکزاست.اما یکی از سلسله فعالیت های نیازمند تمرکز،مطالعه می باشد.

شما بارها متوجه شده اید که بعداز مدتی که از مطالعه تان گذشت،چشمانتان روی کلمات وخطوط می دود بی آنکه حواستان به آن باشد وهمین طور شاید چندخط ویا چند صفحه را دنبال کنید ویکباره متوجه می شوید حرکت چشمانتان فقط از روی عادت می باشد، بلافاصله به عقب بر می گردیدوشروع به خواندن دوباره می کنید،اماکمی جلوتر مشکل تکرار می شود. این موضوع شما را بسیار خسته و کسل می کند، وقت زیادی را از شما می گیردو کم کم میل به مطالعه در شما کم می شود.




:: موضوعات مرتبط: مشاوره , ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل
ازیکی از فیلسوفان و مرتاضان هندی پرسیدند:آیا پس ازاین همه دانش وفرزانگی وریاضت ، هنوز به ریاضت مشغولی؟

گفت:آری . گفتند:چگونه؟

گفت:وقتی غذا می خورم،صرفاً غذا می خورم و وقتی می خوابم فقط می خوابم.

این شاید بزرگ ترین ثمره ی تمرکز است. آیا شما هم هنگام غذا خوردن می توانید تمام توجهتان را روی غذا خوردن و لذّت و مزه ی غذا معطوف کنید،یا اینکه معمولاً از افکار مربوط به گذشته و آینده آشفته اید و چون به خود می آیید می بینید غذایتان تمام شده وجز امتلا و پری معده هیچ نفهمیده اید.

تمرکزواقعی یعنی اینکه اگرشما در طول روز به پنج فعالیت مختلف مشغولید،در هر فعالیت صرفاً به آن فکر کنید واز افکار مربوط به کارهای دیگر آسوده باشید.

موفقیت زتدگی روزانه ی ما تماماً به میزان تمرکز ما بر امور روزانه ارتباط دارد. اگر شما قادر باشید به هنگام کار فقط روی کار خود،به هنگام ورزش صرفاً روی انجام حرکات،در هنگام مطالعه فقط روی موضوع کتاب و به هنگام فعالیت هنری از فبیل موسیقی، نقاشی، خطاطی و ...  به فعالیت هنری خود توجه و تمرکز کنید، عملاً موفقیت شما به میزان چشمگیری افزایش می یابد.

تمام نوابغ جهان کسانی بودند که از قدرت تمرکز فوق العاده ای برخوردار بودند. آشفتگی و شوریدگی ذهنی،عملاً شمارا به هیچ عنوان موفَّق نمی کند. وقتی کار می کنید به خانواده می اندیشید، وقتی در خانواده  به سرمی برید از شغل خود نگرانید و وقتی ورزش می کنید در اندیشه ی تحصیل هستید و وقتی درس می خوانید فکرتان هزار سو می رود. این عملاً اتلاف وقت و مژثِّر نبودن است.

 

موفّقیّت یعنی تمرکز،تمرکز وتمرکز.




:: موضوعات مرتبط: مشاوره , ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

کلیه بررسی‌ها و کاوش‌های باستانشناسی حکایت از آن دارد که سابقه معماری ایران به حدود هزاره هفتم قبل از میلاد می‌رسد. از آن زمان تا کنون پیوسته این هنر در ارتباط با مسائل گوناگون، بویژه علل مذهبی، توسعه و تکامل یافته‌است. معماری ایران دارای ویژگیهایی است که در مقایسه با معماری کشورهای دیگر جهان از ارزشی بخصوص برخوردار است: ویژگیهایی چون طراحی مناسب، محاسبات دقیق، فرم درست پوشش، رعایت مسائل فنی و علمی در ساختمان، ایوانهای رفیع، ستونهای بلند و بالاخره تزئینات گوناگون که هریک در عین سادگی معرف شکوه معماری ایران است.



:: موضوعات مرتبط: زنگ تفریح , ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

«بَشَاشَةُ الوَجهِ خَیرٌ مِن سَخَاءِ الکَفِّ.»=گشاده روئی بهتر از بخشندگی است.

لطفا ابتداء خودتان ترکیب کنید و سپس ترکیب خود را با ترکیب درست در ادامه مطلب مقایسه کنید وبه خود نمره بدهید.



:: موضوعات مرتبط: ترکیب , ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

1- مهم ترین و اصلی ترین نکته در مطالعه برنامه ریزی است. روز وساعتی که می خواهید یک مطلب را مطالعه کنید از قبل تعیین کنید وبعد به سراغ کتاب بروید.

2- زمان مطالعه تان را بین ساعت 6 صبح تا 10 شب قرار دهید و تا نیم ساعت پس از بیدار شدن از خواب نیز مطالعه نکیند.

3- خود را به مکان خاصی برای مطالعه کردن محدود نکنید با تمرین کردن در همه ی مکان ها حتی مکان های شلوغ هم مطالعه کنید و بهترین مکان برای مطالعه خانه است زیرا همیشه در دسترس می باشد.



:: موضوعات مرتبط: مشاوره , ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

1-به فرزندان یادآور شویم که توزحمات خود را کشیده ای ونتیجه امتحان هر چه باشد برایمان ارزشمند خواهد بود.

2-تلاش کنیم تا فضای درون خانواده در آرامش وسلامت روانی باشد.



:: موضوعات مرتبط: مشاوره , ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

خواهش مي كنم،فعل ها ابتداء خوتان تجزيه كنيد بعددرادامه مطلب باتجزيه صحيح مقايسه كنيد.بسيارمتشكرم.

فعلها:اِقْرَاْ ،عَيِّنْ ،تَرْجِمْ ،يَهْدِي ،يَسْتَوِي.

 



:: موضوعات مرتبط: تجزیه فعل , ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامحسین محسنی اصل

1- مطالعه و مرور بیشتر و تقویت بنیه علمی (مطالعه بیشتر فرد موجب تقویت اعتماد به نفس در امر یادگیری و پاسخ دهی او در امتحان می شود.)

2-پائین آوردن سطح انتظار( هرچه انتظار پائین تر باشد (گرفتن نمره بیست) امکان درونی کردن آرامش وکاهش اضطراب و در نتیجه موفقیت بهتر در امتحان حاصل می شود.)



:: موضوعات مرتبط: مشاوره , ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()